Apturi vardarbību mājās

30.11.2013

Apturi vardarbību mājās

Latvija pievienojās starptautiskai kampaņai pret vardarbību ģimenēs
“Stop Violence In The Home”

2006.gada rudenī, Latvijā sākās starptautiska kampaņa pret vardarbību ģimenēs “Stop Violence In The Home”. Sākot šo kampaņu mūsu valsts pievienojās 10 citām pasaules valstīm, kurās šī kampaņa jau notiek kopš 2004.gada. Kampaņu Latvijā īstenos starptautiski pazīstamais kosmētikas ražotājs The Body Shop sadarbībā ar centru pret vardarbību “Dardedze”. Vienlaikus ar Latviju kampaņa sākās arī Lietuvā, Igaunijā un vēl 7 pasaules valstīs.

Kampaņas mērķis ir pievērst sabiedrības uzmanību tam, ka vardarbība ir reāli pastāvoša un plaši izplatīta sociālā problēma, kuras izplatība ir iespējama, lielā mērā pateicoties līdzcilvēku vienaldzībai un pašu upuru nezināšanai. Vienlaikus kampaņa informēs par vardarbības viediem un vāks līdzekļus speciālu terapijas telpu izveidei, kurās cietušie varēs saņemt pilnvērtīgu speciālistu palīdzību. Starptautiska kampaņa 10 pasaules valstīs norit jau kopš 2004.gada pavasara, pērnā gada ietvaros The Body Shop pirmajās kampaņas dalībvalstīs savāca vairāk kā 1 miljonu eiro vardarbības novēršanai ģimenēs.

Kampaņu Latvijā atklāja The Body Shop dibinātāja, uzņēmēja Anita Rodika: „Iespējams jūs neesat viens no miljoniem, kuri ir cietuši no vardarbības ģimenē. Bet vai jūs domājat, ka tas jūs neskar? Vardarbībai ģimenēs ir ļoti tālejošas sekas, kuras iespaido visu sabiedrību. Pirmkārt, šī problēma ir aktuāla ārstiem un medicīnas iestādēm, skolām un bērnudārziem, tās seku „aprūpēšanai” tiek tērēti sabiedrības resursi. Vardarbības rezultātā tiek zaudēta neskaitāmas darba stundas. Bet šīs ir tikai skaitliski izmērāmās sekas. Psiholoģiski postošās sekas, kuras skar bērnus un sievietes ir neizmērāmas. Tādēļ The Body Shop stingri iestājas par to, ka vardarbības novēršana ir katras sabiedrības uzdevums.”

Kampaņa notika vienlaikus visos The Body Shop veikalos Latvijā. Kampaņas ietvaros tika izveidota speciāla produktu līnija „Stop Violence In the Home”. Ienākumi no to pārdošanas tika ziedoti centram pret vardarbību „Dardedze” speciāla terapijas kabineta izveidei un aprīkošanai. Uz produktiem - lūpu balzāma, atslēgas piekariņa un T-krekla – ir šī kampaņas simbols mājā patvēries zieds.

Vienlaikus kampaņas ietvaros tika izveidoti informatīvie materiāli, kuri sniedz ieskatu vardarbības problemātikā, vardarbības veidos un to atpazīšanā, kā arī informē par to, kur meklēt palīdzību. Visas The Body Shop pārdevējas pirms kampaņas ir izgājušas speciālu apmācību, lai varētu sniegt informāciju par vardarbību Latvijā un iestādēm, kas risina šīs problēmas.

Informācijai par uzņēmumu:

The Body Shop Anita Rodika nodibināja Lielbritānijā 1976. gadā, un uz komercpilnvarojuma (franšīzes) pamatiem uzņēmums ātri paplašinājies. Pašlaik The Body Shop darbojas 50 valstīs dažādās pasaules vietās, un tam ir vairāk nekā 2000 veikalu. Anita Rodika tiek uzskatīta par vienu no kosmētikas industrijas leģendām, kura 20.gadsimtā radījusi pasaulslavenu zīmolu – The Body Shop. Vienlaikus uzņēmēja ir pazīstama, kā aktīva ētiska un sociāli atbildīga biznesa atbalstītāja, cilvēktiesību, vides un dzīvnieku tiesību aizstāve un veicinātāja starptautiskā mērogā.

Uzņēmuma darbība ir ļoti sekmīga, un mātes uzņēmuma The Body Shop Plc apgrozījums aizvadītajā gadā sasniedza apmēram 420 milj. sterliņu mārciņu. The Financial Times un Interbrand ir novērtējis The Body Shop kā vienu no 30 pasaulē atzītākajiem zīmoliem patērētāju vidū. Kopš dibināšanas The Body Shop ir vienīgais kosmētikas uzņēmums, kas savus izstrādājumus nepārbauda uz dzīvniekiem. Jau kopš 1980-o gadu vidus The Body Shop ir rīkojis aktīvas kampaņas pret kosmētikas izmēģināšanu uz dzīvniekiem. Vienlaikus The Body Shop uzskata par savu pienākumu iesaistīties cilvēktiesību aizsardzības jautājumu risināšanā.

Atpakaļ
       Ziedot

Piesakies ziņām epastā

Vecākiem
Speciālistiem