Atklās sociālo kampaņu “Būt tēvam – tā ir māksla!”

Trešdien, 2014. gada 3. decembrī, plkst. 11, tirdzniecības centrā Domina Shopping “Centrs Dardedze” atklās kampaņu “Būt tēvam – tā ir māksla!”, kuras mērķis ir aktualizēt sabiedrībā tēva lomu, parādot, cik tā ir nozīmīga bērna dzīvē. Kampaņa ir daļa no „Centrs Dardedze” un SIA Inspired ilgtermiņa aktivitātēm, lai veicinātu tēvu iesaisti bērnu audzināšanā.

Atklāšanas pasākumā tēvi un bērni tiks aicināti piedalīties krāsainu roku nospiedumu gleznu tapšanā, veidos zīmējumu izstādi un kopā ar picēriju Vairāk Saules ceps gardas ģimenes picas. Kampaņu atklās Centra Dardedze vadītājs Mārtiņš Egle, Labklājības ministrijas Juridiskā departamenta direktors Edgars Korčagins, Tēvu grupu vadītājs Tālivaldis Silenieks, SIA Inspired vadītājs Kārlis Gedrovics un psihoterapeite Diāna Zande. Pasākumu vadīs Uģis Joksts.

Kampaņas video rullītī, kura pirmizrāde notiks atklāšanas pasākumā, akcents tiek likts uz tēva un bērna attiecību pozitīvu atspoguļojumu, atklājot, cik tēvi ir apmierināti, pavadot laiku ar saviem bērniem.

“Tēvam būt tiešām ir māksla – mūsdienu pasaules ritmā spēt uzlikt akcentus uz īstajām vērtībām – bērniem un ģimeni. Rast laiku, lai ikdienā pavadītu laiku ar bērniem, sniegtu nedalītu uzmanību, veidotu attiecības! Un tas ir viens no būtiskiem priekšnosacījumiem veselīgai bērna attīstībai. Mēs aicinām tēvus pavadīt vairāk laika ar bērniem un darīt to tā, lai abām pusēm prieks,” uzsver Centrs Dardedze vadītājs Mārtiņš Egle.

“Mēs uzskatām, ka komunikācijai un mediju spējai sasniegt tautu ir ļoti liela nozīme īpaši sociālajās kampaņās. Tēvu tēmā saskatījām iespēju veikt būtiskas un pozitīvas izmaiņas sabiedrībā ilgtermiņā, tādēļ mēs esam sasaistījušies ar tēvu tēmu vismaz uz nākamo desmitgadi,” stāsta SIA Inspired vadītājs Kārlis Gedrovics.

Kā atbildi tēvu pieaugošajai iesaistei bērnu audzināšanā, Centrā Dardedze tēvi aicināti apmeklēt Tēvu grupas. Tās radītas, lai sniegtu atbalstu tēviem, tādējādi veicinot aktīvu iesaistīšanos bērnu audzināšanā un ģimenes dzīvē kopumā, kā arī veidojot izpratni par ģimenes locekļu emocionālajām vajadzībām. Plašāka informācija par tēvu grupām mājas lapā www.centrsdardedze.lv.

Kampaņas ietvaros, ar uzņēmuma SolidData atbalstu, tika veikta interneta aptauja, kurā 505 Latvijas vīriešiem vecumā no 18 līdz 65 gadiem tika vaicāts, kāda ir viņu attieksme pret tēva lomu, kādi ir mūsdienu tēva izaicinājumi un gaidas un kāda, vīriešuprāt, ir tēva ietekme uz bērna attīstību. Daļu jautājumu uzdevām tikai tēviem (n=305), bet uz daļu no jautājumiem atbildēja gan tēvi, gan vīrieši, kuriem bērnu nav (n=200), tādā veidā noskaidrojot atšķirības attieksmē starp vīriešiem, kuriem jau ir un kuriem nav pieredze bērnu audzināšanā.

Kā lielākās grūtības, pildot tēva lomu, respondenti atzīmēja darba un ģimenes dzīves savienošanu (80%), finansiālās problēmas (57%) un bērnu disciplinēšanu (44%). Ikdienas grūtībās, kas saistītas ar bērnu audzināšanu, tēvi gūst atbalstu un ietekmējas no bērnu mātes (61%) un saviem vecākiem (no mātes – 43%, no tēva – 39%). 52% aptaujāto tēvu atzina, ka pavada vairāk laika ar saviem bērniem, nekā to darīja viņu tēvi. Interesanti, ka 93% tēvu piekrīt apgalvojumam, ka vēlētos pavadīt vairāk laika ar saviem bērniem. Šī tendence norāda uz notikušajām izmaiņām sabiedrībā, kas, iespējams, ir pamatā pieaugošajai tēva iesaistei bērnu audzināšanā, kad tēviem ne tikai ir vairāk laika saviem bērniem, bet viņi arī paši izjūt nepieciešamību pavadīt ar bērniem vairāk laika, iesaistoties to aprūpē un audzināšanā.

Kampaņas atbalstītāji: Inspired, Abnormal, Mccann Live, Papachi.lv, PxB.lv, Domina Shopping, SDG, BB Rental, SolidData, F64, BMA, LTV, Latvijas Radio, JCDecaux, Mute Studio, Vairāk Saules.

Šī kampaņa tapa pateicoties OAK fonda un  Ziemeļu Ministru Padomes līdzfinansējumam.

Informāciju sagatavoja:
Elīna Kļaviņa
Inspired Tēvu projektu vadītāja
e-pasts: elina.klavina@inspired.lv
Tel.: 29428125